Sikker betaling

Betaling

Vi i iterreng.no setter din sikkerhet og brukeropplevelse høyt. Derfor benytter vi Dintero som betalingsløsning, noe som gir deg mulighet til å handle raskt og enkelt – uten krav om registrering. Du kan velge mellom flere betalingsalternativer, inkludert Vipps, bankkort og Klarna. Dette sikrer en trygg, fleksibel og effektiv betalingsprosess.

Fraktinformasjon

Alle våre produkter sendes med Bring, som sørger for rask og pålitelig levering enten hjem til din postkasse eller til nærmeste postkontor. Fraktkostnadene beregnes i kassen, og vi tilbyr gratis frakt med Bring på bestillinger over 2.000 NOK. Vær oppmerksom på at sykler i enkelte tilfeller kan ha opptil 7 dagers leveringstid – vi tar alltid direkte kontakt dersom dette gjelder din bestilling. Det er også mulig å hente varene i vårt showroom på Bekkestua i Bærum.
NB! Vi har over 12 000 varelinjer og kan ikke ha alt på lager. I slike tilfeller kan du motta varer direkte fra våre leverandører, som kan benytte andre transportører, for eksempel PostNord. Du vil alltid få tilsendt korrekt sporingsnummer.


Salgsbetingelser

Innledning

Ditt kjøp hos oss er regulert av standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Forbrukerkjøp over nett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven og ehandelsloven, som alle gir deg som forbruker ufravikelige rettigheter. Lovene finnes tilgjengelig på www.lovdata.no. Vilkårene i denne avtalen begrenser ikke dine lovbestemte rettigheter, men beskriver de viktigste rettigheter og plikter ved handelen.

Salgsbetingelsene er utarbeidet og anbefalt av Forbrukertilsynet. For ytterligere informasjon og veiledning, se Forbrukertilsynets veileder her.


1. Avtalen

Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen, samt eventuelle særskilt avtalte vilkår. Ved motstrid mellom opplysningene gjelder det som særskilt er avtalt, forutsatt at det ikke strider mot ufravikelig lovgivning.
Avtalen suppleres av relevante lovbestemmelser for kjøp mellom næringsdrivende og forbrukere.


2. Partene

Selger er ITERRENG AS, Gamle Ringeriksvei 61B, 1357 Bekkestua, post@iterreng.no, 93070050, org.nr. 914009871.
Kjøper er den privatkunden som foretar bestillingen.


3. Pris

Oppgitte priser i nettbutikken er totalpriser i NOK og inkluderer alle avgifter og eventuelle tilleggskostnader. Ytterligere kostnader som ikke er opplyst før kjøpet, skal du som kunde ikke belastes for.


4. Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende for begge parter når du som kunde har sendt inn din bestilling til oss.
Avtalen er likevel ikke bindende dersom det foreligger skrive- eller tastefeil i tilbudet fra oss eller i din bestilling, og motparten innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.


5. Betaling

Vi kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra oss til deg.
Dersom du betaler med kredittkort eller debetkort, kan vi reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.
Ved betaling med faktura, utstedes faktura ved forsendelse av varen. Betalingsfristen er minimum 14 dager fra mottak. Kunder under 18 år kan ikke betale med faktura.


6. Levering

Levering anses som skjedd når du, eller en representant, har mottatt varen.
Dersom leveringstid ikke er angitt i bestillingsløsningen, skal vi sende varen uten unødig opphold og senest 30 dager etter at bestillingen er mottatt. Med mindre annet er særskilt avtalt, leveres varen hjem til deg.


7. Risiko for varen

Risikoen for varen overføres til deg når du, eller din representant, har mottatt varen i henhold til punkt 6.


8. Angrerett

Med mindre avtalen er unntatt fra angrerett, kan du angre kjøpet i henhold til angrerettloven.

Angrefristen er 14 dager fra dagen etter at du har mottatt varen. Ved kjøp av flere varer eller leveranser, gjelder fristen fra dagen etter siste leveranse er mottatt. Dersom du ikke har mottatt tilstrekkelig informasjon om angrerett, utvides fristen til inntil 12 måneder etter opprinnelig frist.

Melding om bruk av angreretten må gis oss innen fristen og bør være skriftlig (for eksempel via angrerettskjema, e-post eller brev). Du kan prøve varen på en måte som er nødvendig for å fastslå art, egenskaper og funksjon, men ved bruk utover dette kan du bli ansvarlig for eventuell verdireduksjon.

Ved bruk av angreretten må varen returneres til oss uten unødig opphold og senest 14 dager etter at du har gitt melding om at du ønsker å benytte angreretten. Du må selv dekke de direkte kostnadene ved å returnere varen, med mindre annet er avtalt.

Ved retur eller bruk av angrerett tilbakebetales kun varens pris. Fraktkostnaden for utsendelse og retur dekkes ikke, med mindre annet er avtalt. Dersom du har valgt en dyrere fraktmetode enn vår standardlevering, refunderes kun kostnaden for rimeligste leveringsalternativ.

Ved uavhentede pakker eller returer hvor gratis frakt var inkludert, vil refusjon utbetales som produktkostnad minus våre fraktkostnader.

Tilbakebetaling skjer uten unødig opphold, og senest 14 dager etter at vi har mottatt melding om bruk av angreretten. Vi har rett til å holde tilbake betalingen til vi har mottatt varen i retur, eller du har dokumentert at varen er sendt tilbake.

Merk: Ferdigmonterte ski med bindinger regnes som tilvirkningssalg, og omfattes ikke av angreretten.


9. Forsinkelse og manglende levering – dine rettigheter

Dersom vi ikke leverer varen i tide, og dette ikke skyldes deg, kan du holde tilbake kjøpesummen, kreve levering, heve kjøpet eller kreve erstatning, jf. forbrukerkjøpsloven kapittel 5.
Krav om mislighold bør meldes skriftlig (for eksempel på e-post).


10. Mangel ved varen – reklamasjon

Dersom det foreligger en mangel ved varen, må du gi oss beskjed innen rimelig tid etter at mangelen ble oppdaget. Du har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen to måneder etter at du oppdaget mangelen. Reklamasjon kan uansett ikke skje senere enn to år (eller fem år dersom varen er ment å vare vesentlig lenger).

Ved mangel kan du holde tilbake kjøpesummen, kreve retting eller omlevering, prisavslag, heving eller erstatning etter reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6. Reklamasjon bør skje skriftlig.


11. Selgers rettigheter ved kjøpers mislighold

Dersom du ikke betaler eller oppfyller øvrige plikter etter avtalen, og dette ikke skyldes oss, kan vi etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen og/eller kreve erstatning. Vi kan også kreve renter og rimelig gebyr for uavhentede varer i henhold til gjeldende lovgivning.


12. Garanti

Eventuelle garantier gitt av oss eller produsent kommer i tillegg til dine ufravikelige rettigheter etter norsk lov, og begrenser ikke din rett til reklamasjon eller øvrige krav.


13. Personopplysninger

Vi er ansvarlig for behandlingen av personopplysninger som samles inn i forbindelse med kjøp. Personopplysninger innhentes og lagres kun i den grad det er nødvendig for å gjennomføre avtalen. Informasjon utleveres kun til tredjepart dersom det er nødvendig for å oppfylle avtalen eller i henhold til lovbestemte krav.


14. Konfliktløsning

Ta kontakt med oss innen rimelig tid ved eventuelle klager. Vi forsøker å løse tvister i minnelighet. Dersom vi ikke kommer til enighet, kan du kontakte Forbrukerrådet for mekling på telefon 23 400 500 eller via forbrukerradet.no.
Du kan også benytte Europa-kommisjonens klageportal hvis du bor i et annet EU-land: ec.europa.eu/odr.